Одеський бюджет на благоустрій у 2025 році передбачає значні видатки, основна частина яких зосереджена у Департаменті міського господарства. Аналіз документів показує суттєві розбіжності у показниках та обсягах робіт, що потребують додаткового пояснення від міської влади.

Це друга частина аналітичного матеріалу Центру публічних розслідувань про те, як в Одесі за каденції Геннадія Труханова розподілялися бюджетні кошти на благоустрій у 2025 році.

У попередній частині йшлося про принципи формування бюджетних програм і перші видатки за кодом 6030. Тепер аналіз зосереджено на найбільшому отримувачі коштів — Департаменті міського господарства, який отримує майже 80% фінансування напряму "Організація благоустрою".

Це найбільша програма у межах коду 6030. Аналітики порівнюють дані паспорта бюджетної програми з додатками до бюджету й цільовою програмою благоустрою, щоб побачити реальні обсяги робіт.

За утримання доріг паспорт вказує лише 900 км мережі, тоді як у цільовій програмі розписані щоденні зимові роботи на понад 4 млн кв. м, механізоване та ручне прибирання, мийка доріг і догляд за більш ніж тисячею зупинок. Через різні одиниці виміру складно зрозуміти справжні обсяги, а розрахунки інколи перевищують фактичну площу дорожньої мережі, що може вказувати на неточності або завищення.


ІНФОГРАФІКА: ЦПР

Окремо йдеться про закупівлю техніки для кількох комунальних підприємств на кошти бюджету розвитку. Хоч придбання може бути обґрунтованим, розрахунків ефективності — з порівнянням із приватними виконавцями — у відкритому доступі немає.

У блоці зовнішнього освітлення найбільше витрат припадає на капремонти мереж та світлоточок. Місто обслуговує понад 52 тисячі світлоточок за майже 200 мільйонів гривень, але додатково планує закупити 25 тисяч лампочок і 300 км кабелю. Такі обсяги викликають питання щодо реального стану мереж та коректності даних.

У частині інших об’єктів благоустрою паспорт передбачає 70,7 мільйона на 229 об’єктів без оприлюднення їхнього переліку. При цьому бюджет розвитку передбачає ремонти фонтанів, пожежних водойм, бюветів і навіть вбиральні у Стамбульському парку.

На зелені насадження виділено 154,6 мільйона гривень, але документи не містять кількісних показників обсягів робіт. Окремо виділяється ремонт дитячого майданчика на Соборній площі за 4,4 мільйона — незвична стаття для цього напрямку.

На утримання 11 міських кладовищ видатки коливаються від 36 до 39 мільйонів гривень, ще частина коштів іде на благоустрій кладовища "Західне". На енергогосподарство заплановано майже 35 млн грн, а також капремонти обладнання на низці насосних і дренажних станцій.

Далі аналіз переходить до ремонтів, що фінансуються з депутатського фонду — це окремий блок, який потребує окремого розгляду.

У перші дні повномасштабного вторгнення територіальна оборона мала стати опорою оборони Одеси. Але рішення міської влади свідчать: фінансування ТРО розпочали із запізненням, а згодом — фактично згортали.

Аналіз рішень міськради, розпоряджень міського голови та даних казначейства, який провів Центр публічних розслідувань, демонструє, як підтримка ТРО перетворилася на формальну процедуру.